Manager


Cel mai greu si cel mai frumos lucru pe care trebuie sa il faca un Manager e sa motiveze alti oameni, sa gaseasca in ei acel ceva care ii reprezinta, sa le inteleaga nevoile dar si aspiratiile si apoi sa combine toate informatiile pe care le are, atat legate de oameni, de proiect si din pacate sa se incadreze in costuri, astfel incat sa obtina acel echilibru care sa le ofere tuturor ceva ce isi doresc: un succes, o realizare, un progres, o imbunatatire, satisfactie pentru clienti, profit pentru investitori. Din pacate, uneori un Manager, indiferent de cat de bun ar fi, nu are ce oferi, decat anumite iluzii si totusi depinde de el, in continuare sa ia aceste iluzii si sa le imbrace in haine de sarbatoare si sa le prezinte ca realitati posibile, efective.

Nu stiu, dar undeva printre rapoarte, sedinte, telefoane, dincolo de tehnici si de metodologii, de abordari si de procese, la baza unui bun Manager sta Omul si sistemul lui de valori si principii umane fundamentale. Sunt manageri care uita ca ei de fapt sunt mai intai de toate Oameni si ca au de a face nu cu Resurse ci cu alti Oameni. Ce pacat ca in loc sa creezi cu ajutorul unei echipe, sa incerci sa te incadrezi in cerinte, canoane, dorintele celor de deasupra ta si sa faci totul sa para bine, cand de fapt incerci doar sa ascunzi realitatea sau realitatile – atat cea a ta, personala, de manager buimac si stresat sa iasa totul bine – cat si a echipei pe care nu o mai intelegi demult, sau nu te-a interesat mai deloc sa o intelegi.

Un Manager ar trebui sa fie un Creator – sa ia Motivatia pura si sa o faca oamenilor cadou, creandu-le bucuria de a lucra impreuna si de a realiza in echipa mai mult decat ar realiza singuri. Sa creeze momente memorabile pentru el si oamenii lui, sa adune valori si sa re-creeze realitati palpabile din bucati incomplete sau incorecte, creonate ambiguu bazate mereu pe informatii incomplete, luate de multe ori sub presiunea timpului sau a bugetelor la fel de incomplete.

Cel mai bun Time Manager al meu imi oferea doar 15 minute pe zi si totusi nu stiu cum imi crea impresia ca e langa mine la orice intrebare o aveam. Si radea intotdeauna la fel si cand era de bine si cand era de rau, uneori ma zapacea atat de tare ca abia la sfarsit de tot, intelegeam ca rasul ei poleia idilic, critica reala a tuturor lucrurilor gresite pe care le faceam. De la el am invatat ca timpul are valoare …
Cel mai bun Project Manager pe care il stiu, m-a facut sa inteleg la modul brutal ca un Proiect poate fi un monstru capabil sa inghita pe nerasuflate timpul si valoarea oamenilor convertiti in resurse fara suflet, sa ceara totul si in final sa nu ofere nimic si totusi sa devina un Proiect de succes. De la el am invatat ca Proiectele nu conteaza …

Cel mai motivant Manager pe care l-am avut, a reusit prin 3 cuvinte banale sa ma faca sa realizez intr-o saptamana cat ar fi insemnat poate luni intregi de munca. El mi-a activat in mine capacitatea de putea fi si rapida dar fara a deveni superficiala. De la el am invatat sa am incredere in mine.
Cel mai autentic Manager pe care l-am avut, si-a ingenuncheat orgoliul in fata intregului departament, pentru a cobori la nivelul propriului Manager, ingenuncheat la propriu pentru a putea scrie mai usor ceva aplecat peste un birou. De la el am invatat ca ambalajul conteaza …

Cum sunt eu ca Manager? Foarte stresata – cel mai mare minus – si sper foarte umana, punand foarte mult suflet – nu stiu daca e chiar un plus. Cea mai mare dorinta? Sa mai fac un pas in cautarea mea … sa cresc alaturi un real Manager.